07 oktober 2006

Ja, lekker doe mij er ook eentje - Fudge Brownie Muffins

Altijd een succes deze muffins. Ik maak ze in een minimuffin vorm, dan mag ik er namelijk twee :-).

Fudge Brownie Muffins
24 mini of 12 grote muffins
Recept printen
  • 115 gram ongezouten boter
  • 4 eetlepels cacao
  • 2 grote eieren
  • 210 gram suiker
  • 1 theelepel vanille extract
  • 100 gram patentbloem
  • 1/4 theelepel zout
  • 1 theelepel kaneel
  • 30 gram pecannoten, in kleine stukjes
Verwarm de oven voor op 180 ºC. Vet de muffinvorm in of doe er papieren vormpjes in.

Smelt de boter met de cacao in de magnetron: 1 minuut op 600 W.

Zeef de bloem, zout en kaneel in een kom.

Met een standmixer of handmixer de de suiker en de eieren dik en luchtig kloppen. Voeg het boter/cacaomengsel toe. Schep er vervolgens voorzichtig de gezeefde bloem en kaneel door. Schep als laatste de pecannoten erdoor.

Verdeel het deeg over de vormpjes.

Bak grote muffins in de voorverwarmde oven in 20 - 25 minuten gaar, de mini muffins in 15 minuten. Pas op: niet te lang bakken, het binnenste moet nog een beetje smeuïg blijven.

Laat 5 minuten in de vorm afkoelen, daarna af laten koelen op een rooster.

Eet smakelijk!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi arden, gaan mijn muffins heel erg rijzen als ik er baking soda bij doe? of gebeurt dit pas wanneer ik er ook citroensap bij doe, of rijst het sowieso niet.

Anoniem zei

Hoi Arden,
Ik heb er al een heleboel van gebakken. Heerlijk, maar ze rijzen niet erg.
Moet er geen bakpoeder of baking soda in het recept of gaat dan het smeuïge verloren?
Groeten, Iris.