05 oktober 2006

Een klein meisje wordt groot


Je bent 27 en je krijgt een prachtige dochter.

Je bent opeens (nou ja opeens...? maar het ging wel snel !) 49 en die wolk van een dochter slaat haar vleugels uit en vertrekt naar Australie!

Vannavond stond ik dus op Schiphol om haar uit te zwaaien. Ze gaat samen met een vriendin voor zeker een half jaar, maar waarschijnlijk langer, rondtrekken in Australie. Ze hebben hard gespaard en hopen dat ze tussendoor niet aan het werk hoeven. Voor de zekerheid toch maar hun Engelstalige diploma (ze zijn beiden verpleegkunde) meegenomen, want je weet maar nooit....... En ach.......misschien gaan ze wel druiven plukken of vakken vullen........ Maar ik hoop vooral dat ze veel gaan zien, veel lol hebben, veel leuke mensen ontmoeten en op zichzelf en elkaar passen!

Ze gaan eerst anderhalve week 'uitrusten' op Bali en vliegen dan door naar Darwin in Australie. Daarna gaan ze langzamerhand richting Cairns, waar 'Roze Annie' op ze staat te wachten. Een heus flowerpower busje, waar ze ook in kunnen slapen. De verdere plannen zijn nog niet bekend, ben heel benieuwd.

Vandaag was een hele speciale dag, met knuffelen, zakdoeken en tranen weg vegen. Ik zal mijn dochter ontzettend missen. Meid, heel veel plezier, geniet ervan en kom alsjeblieft weer heel terug!

1 opmerking:

Anoniem zei

Oh Arden, wat onroerend. Ik heb er ook een traantje om gelaten. Ja, dat heet loslaten hé. Je zal het er best moeilijk mee hebben, maar je dochter gaat een geweldige ervaring meemaken. En het feit dat haar moeder haar daarin steunt, dat is echte liefde. Gelukkig is er internet. En als je het eens moeilijk hebt, dan steunen we je met zijn allen. Ik wens je dochter een supertijd, ik weet zeker dat ze zal genieten.

Yvette