13 juli 2007

Even boodschappen doen.....

Vanavond ging ik 'even' boodschappen doen. Nou ja even? Het duurde wat langer. Ik ging namelijk boodschappen doen bij De Sligro (groothandel) en dat duurt bij mij altijd langer dan een bezoekje aan de supermarkt om de hoek. Een hapje proeven bij de kok die altijd wat lekkers klaar staat te maken, een praatje met de groentenboer over kruiden, zeekraal en verdronken aardbeien en frambozen, langzaam slenteren langs allerlei heerlijkheden ondertussen allerlei dingen in mijn kar leggen en de tijd vliegt voorbij. En natuurlijk heb ik weer meer dingen meegenomen dan op mijn lijstje stond. Helemaal niet verrassend, want zo gaat dat altijd.

Het hoofddoel was om een paar culinaire cadeautjes te kopen die je makkelijk kunt versturen zonder te breken of te bederven. Ik doe namelijk mee aan Blogging by Mail. Het thema is dit keer "A Few of My Favorite Things". Het idee achter Blogging by Mail is simpel. Je krijgt de gegevens van een andere Foodblogger en die stuur je een pakket met daarin jouw favoriete ingredienten, recepten, levenmiddelen enz. enz. en uiteraard krijg je zelf ook van een foodblogger een pakket opgestuurd. Vandaag kreeg ik via de e-mail de gegevens van de foodblogger aan wie ik het pakket uiterlijk 19 juli moet sturen, vandaar mijn bezoek aan De Sligro.

En nee, ik ga nu niet verklappen aan wie ik het pakket moet versturen, dan komt wel als het gearriveerd is en ik het mijne heb ontvangen. Ook ga ik hier nu niet verklappen wat er in het pakket komt, die dingen staan niet op de foto's bij dit bericht.

Voor mezelf kocht ik o.a. zeekraal (nog wel even de vraag hoe ik dat ook alweer moet klaarmaken) , bos verse laurier en munt, gedroogde paprika (weer eens wat anders dan gedroogde tomaat), pasta, balsamicoazijn met sinaasappel, extra vergin olijfolie met citroen, gedroogde cepes, schilfers Grana Padano (lekker over de sla), PAM Cooking spray (ideaal om ovenschalen en bakblikken mee in te vetten), hele lekkere boter en een zakje Roseval aardappelen.

De groenten- en dan met name de kruidenafdeling is werkelijk geweldig daar. Niet van die knullige kleine half verlepte bosjes of plantjes die je vaak bij de supermarkt kan kopen. Nee echte volle bossen en niet eens duur. Ik betaalde voor de grote bos verse laurier 1,80 en voor de munt 1,55 (excl. BTW). De kruiden zijn inmiddels in de vriezer verdwenen. De laurier blijft prima in de vriezer, alleen met de munt is het even afwachten, na ontdooien zijn de blaadjes natuurlijk niet meer zo mooi als dat ze vers zijn.

En nu nog bedenken wat ik er allemaal mee ga maken......

Eet smakelijk!

2 opmerkingen:

Aranka zei

Lekker, slenteren door de Sligro - er zijn ergere dingen op de wereld ;-)

Mijn favo recept voor zeekraal, als salade'tje:
houtige dingetjes eraf halen (if any);
dan overgieten met kokend water, en daarna met ijskoud.
Sausje aanroeren van citroensap (halve citroen) en 1 eetlepel keukenstroop. Wat gekneusde karwijzaadjes erbij, even laten trekken, klaar. Heerlijk!

Levine zei

Klinkt apart, misschien ga ik dat wel maken :-).