04 augustus 2008

Zalm met dille en citroen van de grill

Zalm met dille en citroen

Voor deze zalmspiesen heb ik wederom mijn elektrische Cuisinart Grill gebruikt. Snel klaar, groot succes.

Zalm met dille en citroen van de grill
Recept printen
  • ± 500 gram zalmfilet zonder vel
  • 2 eetlepels olijfolie
  • 3 eetlepels vers gehakte dille
  • ½ theelepel citroenrasp
  • 2 eetlepels citroensap
  • versgemalen peper
  • zout
Snijd de zalm in blokjes. Meng de olijfolie met de dille, citroenrasp, citroensap en peper en zout naar smaak. Roer de blokjes zalm erdoor en laat 10 minuten marineren.

Zalm met dille en citroen

Rijg de zalm op houten prikkers en grill op een grillplaat (bij voorkeur met platte platen) of in een grillpan in 8 - 10 minuten gaar.

Zalm met dille en citroen

Eet smakelijk!

2 opmerkingen:

martijn zei

lijkt me ook lekker van de bbq, mag ik je recept gebruiken op mijn site http://bbq-recepten.nl?

Levine zei

Martijn: dat mag, mits met link terug naar het artikel op mijn weblog. Succes!

Zie onderaan de pagina van mijn weblog: Copyright

Overnemen voor niet-commerciële websites mag, mits met bronvermelding en plaatsing van een link naar het betreffende artikel op mijn weblog. Commerciële websites dienen vooraf contact met mij op te nemen.