04 december 2007

Demo bij DOK Cookware op 2 december + recepten

Het was weer gezellig bij DOK Cookware op 2 december! De verwachting was dat het zo vlak voor Sinterklaas erg druk zou worden, maar het erg slechte weer gooide wat roet in het eten. Toch is alles wat we hebben gebakken opgegaan en we hebben weer veel complimenten gekregen. Op het "menu" stonden hartige taarten en kerstkoekjes. We hadden wederom gekozen voor recepten die niet moeilijk te maken zijn. Net als de vorige keer heb ik weer een aantal (andere) vaste lezers van mijn blog ontmoet. Leuk om kennis met ze te maken!

Van 12.00 - 17.00 uur zijn mijn dochter Tessa en ik aan de slag geweest in de keuken in het midden van de winkel. De hartige taarten en koekjes werden steeds gepresenteerd met het bijbehorend recept en iedereen die langskwam mocht natuurlijk proeven.

Ook is er die middag gefilmd door Jeffrey Huf. Hij maakt voor TV West het programma "Lekkerbekkerijtjes". Ik wist uiteraard van tevoren dat er gefilmd zou worden, maar dat ik ook al pratend in de camera zou moeten kijken en ondertussen moest koken had ik me niet echt gerealiseerd! Ik dacht meer aan sfeerbeelden van proevende mensen en moi die af en toe in beeld kwam terwijl ik iets aan het doen was. Nee dus, het ging om mij en niet om proevende mensen. Jeffrey is een rasechte Hagenees met een vlotte en vrolijke babbel die mensen heel snel gerust stelt, maar toch ....... Het begon al met de trui die ik aan had, die kwam niet goed over op beeld (net als een ruitjesblouse, dat gaat ook niet goed). Snel een bordeauxrood schort uit de winkel geplukt en over mijn foute trui aangedaan. Ik had geen tekst voorbereid en toen ik me voor de camera moest voorstellen ging het natuurlijk al meteen fout. Over! En nog eens over! Daarna werd er van me verwacht dat ik de ingrediënten van het deeg ging opnoemen. Normaal gesproken weet ik het zo uit mijn hoofd, maar ja, op dat moment natuurlijk niet: bloem, zout, boter, wat melk en boter. O nee, ik vergeet het ei en zeg twee keer boter! Afijn ....... wat haperend en soms stotterend is alles op beeld vastgelegd, ook een heuse blooper! (Nu maar hopen dat dat niet uitgezonden wordt, dat mag worden bewaard voor het programma "Lekkerbekkerijtjes, de bloopers").
Het was een hele leuke ervaring en ik heb er weer wat bij geleerd. Ik weet nu hoe moeilijk het is om relaxed over te komen als je gefilmd wordt. Ik hoop dat de editor er wat van kan maken en dat het uitgezonden kan worden! Ik ben net zo nieuwsgierig als jullie naar de beelden en als het niet goed is dan ga ik het gewoon weer overdoen :-)). Het programma "Lekkerbekkerijtjes" wordt iedere dinsdagavond vanaf ± 17.30 uur uitgezonden op TV West. Het programma wordt de dinsdagavond een paar keer herhaald en ook op woensdag is het te zien. Alle afleveringen zijn (na de uitzenddatum) ook via internet te bekijken bij "uitzending gemist" op TV West.

Update 10/12: er is dus toch van alles misgegaan met de opnames, behalve mijn foute trui ook de opnames zelf. Normaal gesproken heeft Jeffrey een geluidsman en cameraman bij zich, deze zondag niet. Op 11/12 ga ik het overdoen! Uitzending waarschijnlijk 18 december.

Gelukkig is er ook dit filmpje nog!

Jeffrey's laatste woorden voordat hij wegging waren: "ach meid, volgende keer gaat het gelijk veel beter .......

En dan nu de recepten! (alle recepten openen in een apart venster)

Hartige taarten:
- Quiche met groene asperges en tomaten
- Hartige taart met geroosterde paprika

Waarom ik de ene quiche en de andere hartige taart genoemd heb weet ik eigenlijk niet ....

Koekjes:
- Jamtaartjes
- Cranberry sinaasappelkoekjes
- Mincemeat pies
- Recept mincemeat

Het recept van de Mincemeat pies heb ik (met toestemming) geleend van Lien van Notitie van Lien. Ze zijn zo ontzettend lekker dat ik die gewoon "moest" maken. De mincemeat (kerstvruchtjes) heb ik niet uit een potje, maar zelf gemaakt: simpel te maken, groot succes!

Ik wens jullie weer smakelijk eten!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi verhaal over de kook- en filmmiddag. En wat een service dat we weer alle recepten op je weblog kunnen lezen, en gebruiken t.z.t.
Vind ik een superservice en ben er heel blij mee, net als alle overige eerdere recepten trouwens...!

Anoniem zei

Heerlijk zeg, lekker veel inspiratie voor de rest van de maand!

Overigens dacht ik de mincemeat pies te herkennen van een cover van de GoodFood... dat is een compliment, want het betekent dat ze er zeer professioneel uitzien!

Lien zei

Meid wat een werk aan voorbereiding, bereiding en alles op je blog zetten...
Volgens mij duurt het niet lang meer of je hebt je eigen kookshow.