26 mei 2012

IJs, IJs, IJs

IJs

Met dit fraaie weer gaat een ijsje er wel in, dus pak je ijsmachine en ga aan de slag ....

Ik heb vandaag koffie-ijs gemaakt, heel makkelijk om te maken en erg lekker! De komende dagen volgen er vast nog meer smaken :-). Ik maak mijn ijs (al sinds 2008) in een zelfvriezende Nemox Gelatissimo. Een erg fijne machine, stekker in het stopcontact, ± 5 minuten voorkoelen en draaien maar.

Een paar ideeën:

Bananenijs
Bananenijs (Roasted Banana Ice Cream)
Frambozen-yoghurtijs
Kersenijs
Koffieijs
Kokosijs
Mango-sorbetijs
IJs van blauwe bessen
IJs met rumrozijnen
IJs met vruchtjes
Vruchtenijs met kersensaus

Boekentips:

IJstijd van Kees Raat (Nederlands)
Gelati d'Italia van Linda Tubby (Nederlands)
Heerlijk ijs uit een glas en ander zoets (Nederlands)
The Perfect Scoop van David Lebovitz (Engels)

6 opmerkingen:

Femke (Smaakmaakster) zei

Eén van mijn opdrachten van de uitdagingenlijst was een ijstaart maken. Vanaf dat moment ben ik ook verslingerd aan zelf ijs maken. Het is zo simpel! Het boek van David Lebovitz is inderdaad een aanrader: heel veel recepten, van heel simpel tot wat lastiger, met een hele heldere uitleg over verschillende ijssoorten én variatietips. Geniet van het mooie weer!

WOLfje zei

Mjammie, bedankt voor de linkjes naar de recepten. Ook hier een ijsmachine. Liefst wel direct op eten, is het lekkerste

Anoniem zei

Hallo Levine,

't Is de Gelataio van De'Longhi geworden. Eergisteren gekomen, en al meerdere smaken gedraaid. Wat een aanwinst in de familie!

Hartelijke groet, Sjaan.

Sofie zei

MMMmmmmmmmmmmm... dat klinkt lekker, zelf je ijs kunnen maken...
Groetjes Sofie

Anoniem zei

Hallo Levine,

Ik heb net bij toeval je blog ontdekt,wat een schatkist aan inspiratie! Ik ga je zeker vaker bezoeken.
Ik ben begonnen te lezen en kan niet meer stoppen haha.

Groetjes! Wilma

Levine zei

Wilma: Veel leesplezier op mijn blog :-).