09 april 2009

Paasmenu??

Nee helaas, een Paasmenu tref je hier niet aan. Wij doen niet aan uitgebreid eten met Pasen. Ik maak gewoon iets lekkers, met niet al te veel poespas. Voor poespas heb ik bovendien geen tijd. Een goede vriendin die we helaas een tijd niet hebben gezien komt ons dit Paasweekend met een bezoek verblijden. Geen tijd om uren in de keuken te staan, wel tijd om heel veel te praten en te lachen, een wijntje te drinken met lekkere kaasjes erbij en veel te laat naar bed te gaan om vervolgens de volgende dag ook te laat op te staan :-). Ontbijt slaan we dan maar over en in plaats daarvan gaan we brunchen, uiteraard met een zelfgebakken paasbrood. Ik zorg ervoor dat wat ik kan voorbereiden al gedaan heb voordat ze komt.

Vrijdagavond begin ik met de voorbereidingen van een Colomba Pasquale, die ik vervolgens zaterdag afbak. Ook op zaterdag maak ik een grote pan Provencaalse tomatensoep en daarbij eten we het Pestobrood met zongedroogde tomaten en pecannoten. 1e Paasdag staat er een langzaam geroosterde kip op het menu met daarbij geroerbakte spinazie met pistachenootjes. Als de kip in de oven staat heb ik er bijna geen omkijken meer naar en de spinazie is in een mum van tijd klaar. Geen voorafje, geen toetje. Voor 2e Paasdag heb ik nog niets bedacht, ik hoop eigenlijk dat er nog een restje soep en kip over is. Stokbroodje erbij (er ligt er altijd wel 1 in de vriezer) en we hebben weer een heerlijke maaltijd!

Prettige Paasdagen en smakelijk eten!

Geen opmerkingen: