20 september 2008

Muziek, mode, culinair en boten

Het is dit weekend gezellig druk in mijn woonplaats Voorburg. Muziek, mode, culinair en boten wisselen elkaar af. Er vinden twee evenementen tegelijk plaats: het modeweekend en de Vlietdagen. Gisteravond werd de muziek verzorgd door The Clarks, die optraden in park Vreugd en Rust. Ook in dit park zijn dit weekend allerlei culinaire hoogstandjes te proeven van verschillende cateraars/restaurateurs uit de omgeving.

The Clarks gingen gisteravond tot in de late uurtjes door en de sfeer was gezellig, de drank vloeide rijkelijk, er werd gedanst en meegezongen met de hits uit de jaren 60 en 70. Wat ik nog leuker vond dan de muziek is dat ik mijn eerste liefde tegen kwam. We hebben allerlei herinneringen opgehaald, nog een keer gelachen om een sinterklaas surprise die hij voor mijn moeder had gemaakt, over muziek van toen gepraat en geconstateerd dat het een leuke tijd was. Met hem at ik tijdens mijn eerste vakantie zonder ouders uiensoep in El Arenal. Die soep is me nog altijd bijgebleven, ik schreef er hier al eens over.

Ook vandaag en morgen is er van alles te beleven in Voorburg en Leidschendam. Vanavond candelight shipping, vuurwerk en wederom muziek. Morgen zijn alle winkels in de Herenstraat in Voorburg open en ook dan zijn er lekkere hapjes. Niet alleen in park Vreugd en Rust, maar ook bij Saskatoon. Ik ga Mary, de eigenaresse, morgen een handje helpen. Als voorbereiding daarop geurt het nu in mijn keuken al heerlijk. Op het vuur op dit moment een pompoensoep en in de slowcooker een Provençaalse stoofschotel. Zo meteen is de chocolademousse aan de beurt, gemaakt met Venchi chocolade en een drupje cognac. Morgen is er nog veel meer lekkers te verkrijgen. Vanavond gaan we jaren 70 hapjes met een link naar de huidige tijd voorbereiden die morgen in diverse winkels geserveerd worden. Kortom, ik heb het er druk mee. De recepten voor de pompoensoep en de Provençaalse stoofschotel houden jullie uiteraard van me tegoed.

Ik wens jullie weer smakelijk eten!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Arden,

Ik mag vandaag voor gastheer spleen en krijg een huis vol visite, helaas dus geen kans om langs te komen.
In ieder geval veel succes en pliezier.

Remi

Lien zei

Leuk dat dat succes zo verder gaat!! Kan je je baan al bijna opzeggen om full time te kokkerellen?? Dat zou wel leuk zijn hè! NOu dat komt vast nog in de toekomst.

Lizet Kruyff zei

Tjee, dat goede oude Voorburg, zat er op de lagere school Vreugd en Rust, in het park, nu chic restaurant, wat jammer dat ik dit gemist heb! Wil je volgend jaar ons eerder laten weten wanneer de Vlietdagen zijn. Ernstig gevoel van heimwee. Was het leuk?