31 mei 2011

Workshop brood bakken: nog data vrij in juni en juli 2011

Er is de laatste weken flink heen en weer geschoven met data en met deelnemers in het overzicht van de workshops broodbakken met als gevolg dat er data vrij zijn gekomen in juni en juli.

De volledige informatie (locatie, algemene voorwaarden en wijze van aanmelden) is te vinden onder het tabblad Workshop/cursus Brood bakken bovenaan de pagina. Je kunt ook hier klikken.

Broden door deelnemers gebakken tijdens basisworkshop 1

Basisworkshop brood bakken 1 - € 65,- , inclusief lunch, 10.30 – 16.00/16.30 uur
We bakken tijdens deze workshop verschillende broden, zowel in een broodbakvorm (busbrood) als direct op de bakplaat of steen (vloerbrood). Het vloerbrood (in de vorm van een boule en een batard) laten we rijzen in rijsmandjes. Aan bod komt ook brooddeeg gemaakt met een voordeeg (poolish, biga of paté fertemtée).
  • woensdag 6 juli - vol
Basisworkshop brood bakken 2 - € 65,- , inclusief lunch, 10.30 – 16.00/16.30 uur
We bakken tijdens deze workshop harde broodjes (pistolets) en bolletjes/puntjes/knoop- en/of vlechtbroodjes. Je krijgt duidelijke uitleg hoe je knoop- en vlechtbroodjes vormt, inclusief fotovoorbeelden.
  • woensdag 22 juni - 1 plaats
  • zaterdag 16 juli - vol

Gevlochten brood - € 55,00, inclusief broodjes, 18.00 - 22.00/22.30 uur
Verras je gasten eens met een mooi gevlochten brood, succes verzekerd. Tijdens deze workshop maken we verschillende vlechtbroden.
  • donderdagavond 23 juni - 3 plaatsen

Broden gebakken door deelnemers tijdens workshop Zoet/feestelijk brood

3 opmerkingen:

Vera zei

hoi,

weet niet of je dit boek kent?
'De geur van brood' door Sarah-Kate Lynch
Een mooie roman, waarin veel heel beeldend wordt geschreven over de sensatie van kneden en zelf (zuurdesem)brood bakken. Ik heb grondig gevloekt omdat ik het op vakantie las en dus zelf niet kon bakken, want daar had ik enorm veel zin in na het lezen...

warme groetjes,
Vera

tally79 zei

zo'n workshop lijkt me geweldig alleen jammer dat je zo ver weg woont
dus ik vermaak me wel met je blog
zijn de rijsmandjes e.d. ook via je blog te bestellen?

Levine zei

Nee helaas Tally, ik verstuur geen producten. Zijn alleen te koop tijdens de workshop.