17 november 2007

Voorbij ...

Onze vakantie is weer voorbij :-(. We hebben drie heerlijke weken gehad waarin Nederland letterlijk en figuurlijk heel ver weg was. Geen kranten, geen telefoon, geen internet (op 1 keer een half uur na) en geen tv (althans geen tv die we echt konden volgen, alle netten waren Spaanstalig). Ik heb werkelijk alles "uit mijn hoofd kunnen zetten" en genoten van alles om me heen. Niet gedacht aan koken, aan brood bakken, geen nieuwe recepten verzonnen, geen boodschappen hoeven doen. Kortom, het leven in die weken was eenvoudig :-).

Het weer was wat wisselvallig (niet qua temperatuur, het is daar altijd rond de 30 ºC), onder andere door de tropische depressie Noel. Van de storm zelf hebben we geen last gehad, die is niet over het gedeelte geraasd waar wij zaten. Wel hebben we als gevolg van Noel enorme en dan bedoel ik ENORME regen over ons uitgestort gekregen, alles stond blank. Denk aan een wolkbreuk die in Nederland ook wel eens voorkomt, maar dan 10 uur achter elkaar onafgebroken. De gevolgen waren in sommige delen van de Dominicaanse Republiek rampzalig, we hebben de beelden op tv gezien. Hele dorpen zijn weggevaagd en/of overstroomd.

Inmiddels zijn we zes dagen thuis, ik heb alweer gewerkt, maar zoals na de meeste vakanties heb ik wat moeite met omschakelen. "Echt" koken is er de afgelopen dagen nog wat bij ingeschoten, maar de ideeën komen weer langzaam naar boven borrelen. Voor morgen heb ik al iets lekkers bedacht, recept komt eraan! Gelukkig hoefde ik daarvoor geen boodschappen te doen in een Dominicaanse supermarkt .....

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Arden,

Fijn dat je een lekkere vakantie gehad hebt zonder kopzorgen over recepten, bakken en braden.
Maar helaas aan alles komt een eind dus ook aan vakanties. En dan is het inderdaad weer een hele omschakeling als je terug bent. Je bent er wel en je bent er niet. Want in gedachten ben je nog in Domenicaans gebied en nog niet helemaal geland op Nederlandse bodem. Helaas val je qua temperatuur hier gelijk met je neus in de boter. Al behoorlijk vroeg koud voor de tijd van het jaar. Maar ja, met jou zongebruinde tintje kun je er wel weer even tegenaan toch ....??
In ieder geval weer tijd voor lekkere soepen, stamppotten en gevuld speculaas. En dan maar dromen over de volgende vakantie !!

Groetjes Monique

Evaaaaa zei

Hoi Arden!
Dat klinkt als een heerlijke vakantie, alles lekker de boel de boel laten en nergens aan denken... ooo wat ben ik jaloers. Zou dit nederlandse weer ook wel even willen verruilen voor een tropisch klimaat!
Groetjes
Eva