15 juni 2009

Aardappelen uit de oven met camembert, sinaasappel en maanzaad

Aardappelen uit de oven met camembert, sinaasappel en maanzaad

Creatief met aardappelen, dat is het thema van het Foodblog event juni. Een jaar geleden is dit event gestart en ieder maand neemt een andere foodblogger het stokje over. Deze keer is het georganiseerd door Gabriella's creatieve keuken. Leuk onderwerp, daar kan ik wel wat mee!

Van alleen een simpel gekookte aardappel word ik absoluut niet blij, maar van 'creatieve' aardappelen weer wel. Dit gerecht is zeker creatief, ik zou zelf deze combinatie nooit bedacht hebben. Het recept vond ik op de website van BBC GoodFood. Ik heb het een ietsiepietsie veranderd. Zo had ik geen nieuwe aardappeltjes, maar 'gewone' en wat grotere. Die heb ik eerst gehalveerd en daarna in partjes gesneden. De korstjes van de camembert heb ik verwijderd, maar dat hoeft natuurlijk niet. Een verrassend gerecht dat ik zeker nog eens ga maken.

Aardappelen uit de oven met camembert, sinaasappel en maanzaad
  • 500 gram aardappelen
  • 250 gram camembert
  • 1 sinaasappel
  • 1 eetlepel maanzaad
  • olijfolie
  • braadslede of ovenschaal, licht ingevet
Verwarm de oven voor op 180 ºC.

Was de aardappelen (niet schillen), halveer ze en snijd in partjes. Rasp de schil van de sinaasappel en pers de sinaasappel uit. Snijd de korstjes van de camembert en snijd in plakken.

Leg de aardappelpartjes in de braadslede/ovenschaal en verdeel de camembert, geraspte sinaasapelschil en het sap erover. Bestrooi met maanzaad en druppel er wat olijfolie overheen.

Aardappelen uit de oven1

Bak de aardappeltjes in het midden van de oven in ± 30 minuten gaar.

Aardappelen uit de oven met camembert, sinaasappel en maanzaad

Aardappelen uit de oven met camembert, sinaasappel en maanzaad

Eet smakelijk!

4 opmerkingen:

Gabriella zei

Dit klinkt erg lekker, zeg. Aardeppel met camembert heb ik al gemaakt, maar ik vind de combinatie met maanzaad erg uniek. Aangezien wij veel aardeppel eten, zal ik dit gerecht zeker proberen.

Dank je wel voor je bijdrage.
Gabriella

De Bakparade zei

Wow dat ziet er lekker uit :)
Super leuke blog!

Anoniem zei

Hoe kom ik aan maanzaad?
De verkoper van de albert hein vertelde dat dit uit de handel is
ook maanzaadbroodjes

groet Rianne

Levine zei

Hallo Rianne,
Maanzaad is zeker te koop bij reformwinkels en in sommige supermarkten.