01 april 2012

Pancakes (met zuurdesem)

Pancakes

“Kom” dacht ik vanmorgen “ik doe eens gek, ik ga voor het eerst van mijn leven pancakes voor het ontbijt bakken”.
Omdat ik genoeg desem had staan ben ik op zoek gegaan naar een recept waarin dat gebruikt wordt. Op de blog Wild Yeast vond ik wat ik zocht.

Het beslag was zo gemaakt en zo stond ik vanmorgen pancakes te bakken. Niet in een koekenpan maar op de platte platen van mijn Cuisinart grill.

Ze waren oké, maar ze moeten beter kunnen. Ze haalden het niet bij de lekkere pancakes met blueberries die ik diverse keren in New York City bij Stage Door Deli als ontbijt heb gegeten. Wat vervelend nu, moet ik toch ook weer een ander recept uitproberen ☺.

Stage Door Deli in New York City

Pancakes eten bij Stage Door Deli in New York City

Met onderstaand recept bak je 14 kleine pancakes.

Pancakes

Roer met een garde alle ingrediënten in een schaal door elkaar.

Bak de pancakes in een koekenpan of op een platte grillplaat. Gebruik voor iedere pancake ± 60 ml beslag. Omdraaien zodra er bubbeltjes te zien zijn.

Serveer er boter en maple syrup bij.

De pancakes waren lekker :-)

7 opmerkingen:

Onder de knotwilg zei

Hoi Levine,

Gisteren heb ik m'n eerste zuurdesembrood gebakken. Nou ja, zuurdesem... het had de hele dag staan rijzen, maar was nauwelijks gerezen. Toen heb ik maar wat gesmokkeld met een klein beetje droge gist. Dat werkte wel. Het brood was op zich lekker, maar wel veel kleffer dan gewoon brood. (ik had hetzelfde recept aangehouden). Weet jij wat ik fout gedaan heb? Had ik minder vocht toe moeten voegen dan ik normaal doe?

Groetjes Tineke

P.s. de pancakes zien er wel heerlijk uit, iets voor de pasen?!

Levine zei

@Tineke: Ik heb meer info nodig, ik kan er zo niets over zeggen. Bijvoorbee: welk recept heb je gebruikt en wat voor desem met welke hydratatie? Stuur me anders even een e-mail, zie tabblad contact bovenaan de pagina.

Maaike zei

Hoi Levine,

Kan je dit recept ook met inactieve desem maken? Bijvoorbeeld met 255g inactieve desem? Alvast dank voor je antwoord!

Groeten, Maaike

Ps Sue's volkorenbrood is al heel goed gelukt!

Levine zei

@Maaike: ja dat kan, maar met actieve desem gaat het het beste.

Evelien zei

Jeetje, Deze pannenkoekjes zijn verrukkelijk! Volgende week ga ik de wafels proberen. Dank voor alle recepten.

Levine zei

Evelien: bedankt voor de complimenten :-). Succes met de wafels!

LookAroundTheCorner zei

De pancakes zijn heerlijk