26 juni 2007

Provencaalse venkelsoep

Venkel is een groente die ik niet zo vaak eet. Niet omdat ik het niet lekker vind, maar omdat ik steeds het bestaan ervan vergeet. Het ligt in de supermarkt waar ik vaak mijn boodschappen doe óf ergens achteraf verstopt en zie ik de knollen over het hoofd óf ze hebben ze niet. Van de week was ik weer eens in een echte groentenwinkel en daar lagen ze te pronken: mooie venkelknollen. Die waren (uiteraard na betaling) heel snel in mijn boodschappentas verdwenen.

Op internet vond ik vervolgens een site geheel gewijd aan venkel, inclusief lekkere recepten.

Inmiddels hebben we de Provencaalse venkelsoep met smaak verorberd. Op het uitgeprinte recept staat nu een krulletje en het is opgeborgen in de map "Lekker, nog een keer maken". De tomaten-basilicumpuree vond ik wat aan de natte kant, ondanks dat ik de zaadjes en vocht van de tomaten had verwijderd. Volgende keer nog secuurder schoonmaken dus. Ik had er 1 grote teen knoflook in gedaan en dat vonden we best wel heftig: volgende keer 1 klein teentje en op smaak brengen met wat zout en versgemalen peper. In plaats van verse pasta heb ik er kleine droge pasta speciaal voor soep in gedaan.

Daarbij natuurlijk sneetjes zelfgebakken brood :-).

Provencaalse venkelsoep

Eet smakelijk!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Levine,

De provencaalse venkelsoep lijkt me heel lekker. Helaas staat het recept niet meer op de site vermeld. Kun jij mij misschien nog aan het recept helpen; ik zou hier heel blij mee zijn.

Alvast bedankt voor je reactie.

Groeten van Ellen

Unknown zei

Ja! :)