18 juli 2014

Boek: Brood uit eigen oven

Brood uit eigen oven

Eindelijk kan ik dit leuke nieuws met jullie delen: in november komt mijn boek Brood uit eigen oven uit. Ik ben er apetrots op en vind het reuze spannend! Eerder deze week heb ik alle teksten ingeleverd bij mijn uitgever en nu gaat het balletje weer verder rollen.

Ik kan alvast verklappen dat het een vrolijk en fris boek gaat worden. Het hele broodbakproces wordt uitgebreid beschreven en er staan veel tips, foto’s van de verschillende broden en stap-voor-stap foto’s in. Het receptengedeelte is onderverdeeld in vijf hoofdstukken: busbrood, vloerbrood, broodjes, feestbrood en zuurdesem. Het boek bevat 50 recepten met daarbij ook nog variaties. Er staat voor ieder wat wils in, van absolute beginner tot de meer ervaren thuisbakker.

Het plan was eigenlijk om dit nieuws al in maart met jullie te delen, maar mijn ziekte gooide roet in het eten. Het boek komt nu in november in plaats van september uit.

Je kunt het boek bij Bol.com al bestellen.

Het boek wordt uitgegeven door Forte Uitgevers in de Simplify Life reeks en gaat € 24,95 kosten.

Ik houd jullie op de hoogte!

Brood uit eigen oven

Wat is er nou lekkerder dan de geur van versgebakken brood in je huis? In Brood uit eigen oven geeft Levine van Doorne de groeiende groep van thuisbakkers, zowel beginners als gevorderden, haar broodbakgeheimen prijs. De filosofie van Levine is dat de receptuur en werkwijze duidelijk moeten zijn. Dus geen gedoe met kopjes, thee- en eetlepels, maar ingrediënten die in grammen worden aangegeven, zodat je ook makkelijk meer of minder kunt maken, recepten kunt uitrekenen en controleren en je eigen recepten kunt maken. In dit boek wordt uitsluitend met eerlijke ingrediënten gewerkt, die overal in Nederland verkrijgbaar zijn. Brood uit eigen oven bevat 50 recepten voor allerlei soorten brood: bruin, wit, spelt, hartig en zoet en ook kleine broodjes, stokbrood, feestbrood en gevlochten brood. Aan het bakken van zuurdesembrood wordt ook ruim aandacht besteed. Elke stap in het proces, van kneden en rijzen tot bakken wordt duidelijk uitgelegd. Kortom, hét broodboek voor thuisbakkers. 

26 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat gaaf Levine. Ben heel benieuwd en weet zeker dat het een succes gaat worden. Ik ga het boek natuurlijk kopen!!! :-)

Groetjes, Wilma.

Anoniem zei

Wauw!! Wat mooi! Hier kun je zeker trots op zijn! Staat er ook in beschreven waarom je bepaalde dingen moet doen? Ik ben groot fan van jouw site en ik heb al heel wat broden gemaakt de laatste tijd, alleen ooit snap ik niet WAAROM ik bepaalde dingen moet doen. Dat zou ik zo graag willen weten. Waarom je bijv. het deeg twee keer in drieen moet vouwen,waarom welke overnstanden, waarom bij sommige broden bepaalde ingedienten 20 min moeten staan enz. Nogmaal complimenten voor de mooie site en de fijne recepten (de bedoeling was om nog wat reacties te plaatsen, maar deze kon ik natuurlijk niet voorbij laten gaan). En je boek gaat op mijn verlanglijstje:)! Groetjes Manon

Unknown zei

Geweldig, ik heb het jaren geleden al eens opgemerkt, Jamie en Nigella, eat your heart out, hier is Levine! ( ha, toen nog Arden)
Natuurlijk ga ik dat kopen ( en het is een mooi cadeau om te geven)

Veel succes Levine,

Will

MarjoleinBvdW zei

Super! Ga ik zeker kopen. Ongezien, want ik weet zeker dat het de moeite waard is. Laat maar weten wanneer ik in kan tekenen.

Anoniem zei

Je verteld al,heel,lang dat het er een keer van komt en je hebt ons lang in spanning gehouden. Ook ik zal het ongezien kopen. Zoveel vertouwen heb ik wel in je dat ik zeker weet dat het een prachtig boek zal zijn. Nu nog proberen wat geduld te hebben.
Erik de Groot

greetvelde zei

Gefeliciteerd! Dat boek komt beslist op mijn verlanglijstje. Maar ik hoop dat je de site ook in de lucht houdt, daar staan wel een heleboel favoriete recepten op van ons gezin!

Blijf bakken,
groetjes
greet

Unknown zei

Ook in België zijn we fan van jouw site :-) Dit is een boek dat we zeker gaan bestellen, willen we absoluut niet missen.
Dikke proficiat en veel succes met de verkoop !

groetjes,
Katia

Karin zei

Eindelijk is het dan zover, het duurt even maar dan heb je ook wel wat! Dit boek mag gewoon niet in onze boekenkast ontbreken, mooi vervolg op de cursus die we hebben gedaan. We kijken er naar uit!

Groet,
Evert & Karin

Silvia zei

Super, ben ik (en heel veel anderen) erg blij mee!
Ook door mij zal het boek ongezien worden aangeschaft. Kan niet anders dan een super goed boek zijn. Kan niet wachten!
Silvia

Corrie zei

Geweldig Levine.
Dit boek komt ook op mijn verlanglijstje, op nummer 1.

Marieke zei

Super Levine,
ik bak heel vaak broden van jouw recepten. Elke week 2x. Het laatste was semoliabrood.
Reserveer alvast 1 boek voor mij.
Gefeliciteerd ermee.
Groet, Marieke

Anoniem zei

Wauw Levine, wat in het vat zit verzuurt niet zullen we maar zeggen. Fijn dat het er eindelijk komt. Natuurlijk teken ik ook graag in, slimme planning voor5 december!!!

Hoe is het nu met je? Ben je weer goed hersteld?

Jolande

Astrid zei

Beste Levine, wat ontzettend leuk en spannend. Ik heb je al zoveel broden gemaakt met de recepten van jouw blog en ze lukken altijd! Jouw boek ga ik dus zeker kopen. Veel succes met de verdere ontwikkeling hiervan.

Anoniem zei

Dag Levine,
Wat ontzettend leuk dat jouw boek in november uitkomt. Ik ga dat direct bestellen, want dat wist ik meteen toen ik hoorde dat je bezig was met een broodbakboek schrijven: dat boek ga ik kopen. Ik kan haast niet wachten. Gefeliciteerd!!
hartelijke groet,
Siesie

STCP zei

Van harte gefeliciteerd! Als ik je blog zo ken, wordt dat een geweldig goed boek. Op mn verlanglijstje dus.

Roelline zei

Geweldig, gefeliciteerd, een nieuw boek, ik ben er benieuwd naar. Je recepten zijn altijd OK! en dat is super voor een thuisbakker. Ik ga hem zeker halen en dan kom ik even langs om hem te laten signeren.!!!! Een goede zomer gewenst. Roelline

Tamara zei

Geweldig nieuws Levine,

En ik denk dat het een prachtige aanvulling is op de workshops die je geeft. We hebben het er tijdens beide workshops over gehad, echt heel leuk dat het er nu toch van komt! Ik weet wat ik voor mijn verjaardag kan vragen ;)

Groetjes,

Tamara

Femke zei

Wat ongelofelijk leuk, gefeliciteerd!

miesje1959 zei

Wat fijn dat je boek nu af is.

In mijn boekenkast zal hij zeker niet ontbreken.

Leuk om naar uit te kijken :)

Groet,
Astrid

Marieke zei

Hallo Levine,

Wat fantastisch dat je een eigen boek gaat uitgeven. Het kan niet anders dan een succes worden. Hopelijk een nieuw hoogtepunt na de moeilijke periode die je achter de rug hebt.

Heel veel succes ermee en vooral: Geniet ervan!

Marieke

Angelika zei

Super leuk Levine!!

Anoniem zei

Super leuk Levine.
Heel veel succes.

Molen de Hoop Stiens zei

Heb er direct eentje gereserveerd. Als hij binnen is, ga ik er op de molen reclame mee maken. Het valt de laatste tijd op dat we meer pure meelsoorten verkopen (zonder toevoegingen). Men gebruikt de bakmachine dan vaak nog alleen maar om te kneden. Ik promoot ook bijna altijd het gewoon in de oven bakken met pure basisprodukten.

groetjes,
Piet Bootsma

sheila zei

oo wat super je eigen boek !ontzettend leuk ik woon niet in nl maar heb hem op me lijstje gezet voor de kerst:) kan niet wachten ben gek op brood bakken

en vind je site ontzettend handig en fijn werken

Anoniem zei

Beste Levine,
Wat goed dat je een boek "Brood uit eigen oven" heb geschreven.Ik heb het boek meteen besteld en kan dan nog meer lekkere recepten van je maken.
Je oud leerling van 80 (inmiddels 83) jaar.
Evert

Levine zei

Wat leuk Evert en goed te horen dat je nog steeds aan het brood bakken bent!