16 september 2010

Even bijpraten

Wat gaat de tijd snel! Het is alweer 11 dagen geleden sinds mijn laatste blogbericht. Niet dat ik in die tijd stil heb gezeten, ik heb van alles gedaan, gekookt en gebakken. Bovendien was ik bijna computerloos. In de tussentijd moest ik me behelpen met een laptop, maar wat een gepriegel en ook miste ik allerlei bestanden. Inmiddels heb ik een spiksplinternieuwe en geweldige computer op mijn bureau staan (voor de kenners/geïnteresseerden: het is een iMac, 27 inch). Bijna alle bestanden zijn vanaf de externe back-up schijf terug gezet en kan ik weer aan de slag.

We hebben tot grote vreugde van mijn echtgenoot een paar keer “aardappelen, vlees en groente” gegeten en verder heb ik wat gefrutseld met MRIJ (Maas-Rijn-IJssel) rundvlees en cantharellen. Frutselen is eigenlijk het verkeerde woord, met zulk mooi vlees en paddenstoelen moet je niet frutselen, die hebben al smaak genoeg van zichzelf. Ook tikte ik voor weinig een bakje Pied de Mouton paddenstoelen op de kop en daar maakte ik een heerlijke risotto mee. Een goed recept, inclusief filmpje, voor risotto met paddenstoelen is te vinden bij Cookfreshfood. Van dezelfde site maakte ik afgelopen zondag een Tomaten Tatin. Ook erg lekker!

Verder ben ik bezig (geweest) met het uitproberen van nieuwe recepten voor mijn broodbakcursussen. Er zijn inmiddels mensen die voor de 2e of zelfs voor de 3e keer komen en die wil ik uiteraard nieuwe recepten aanbieden. Tot aan het einde van dit jaar zijn alle data vol en ook de feestelijke broodbakcursus die ik in november bij kookwinkel Oldenhof ga geven is volgeboekt. Zo af en toe komen er door afzeggingen of verschuivingen data vrij voor de cursussen in Voorburg. Als je je ook wilt opgeven neem dan per e-mail contact met me op dan kan ik je op een wachtlijst zetten. Ook is het mogelijk je alvast aan te melden voor volgend jaar, data daarvoor zijn op dit moment nog niet bekend.

Ook ben ik bezig met het uitwerken van weer een ander idee, op dit moment voornamelijk nog in mijn hoofd. Als dat plan in een concreter stadium komt dan zijn jullie, mijn lezers, natuurlijk de eersten die het horen.

Nu nog bedenken wat ik vanavond ga koken.......

3 opmerkingen:

Jessica zei

Wat heerlijk om te horen dat je weer lekker een computer hebt waar alles eenvoudiger op werkt. En ik ben benieuwd waar je de komende tijd mee komt. Zelf staat hier de broodbakmachine weer iedere avond aan om lekker brood te maken voor de volgende ochtend. Afgelopen weekend heb ik je recept van pasta met courgette gegeten en het is werkelijk waar een aanrader en is dus ook opgeslagen in mijn favorieten. Bedankt.

Groetjes, Jessica

Soepkipje zei

Ja de pasta met courgette is lekker, maar als je nog niet weet wat je moet eten maak dan de pasta met 4 kazen weer eens. Samen met de kip met groenten op de bakplaat absolute topper van jouw blog en waar hier steeds weer om gevraagd wordt. :-))

Hanaâ zei

Hey welcome back!! We missed you! Nou, je nieuwe computer ziet hartstikke mooi uit, zeg! Geniet ervan.

Wat goed dat al jouw cursussen voor dit jaar al volgeboekt zijn. Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe idee. Vast iets leuks. Hou ons op de hoogte!

Groetjes,
Hanaâ