07 april 2007

Mijn bakboeken

In de loop der tijd heb ik al een aardig aantal bakboeken bij elkaar verzameld. Mijn laatste aanwinsten (op de foto hierboven) heb ik meegezeuld vanuit New York. Niet in een opwelling gekocht, maar al ruim van tevoren uitgezocht en op een lijstje gezet met daarbij de adressen van mooie boekenwinkels in New York.

Uiteindelijk heb ik ze allemaal in één winkel gekocht (Strand Bookstore) en hebben we de andere boekenwinkels van mijn lijstje maar links laten liggen. Daar waren we tijdens onze vorige trip tenslotte al geweest - onder andere op zoek naar The Village Baker van Joe Ortiz - en het gevaar was véél te groot dat ik de verleiding niet kon weerstaan nóg meer boeken te kopen. Dan waren onze koffers echt niet meer te tillen geweest! Het stapeltje boeken woog al ruim 7 kilo. Meer info en een foto van deze geweldige boekenwinkel kan je vinden op de weblog van mijn echtgenoot.

Met alle boeken ben ik blij. Ik heb er met succes al een aantal broden en broodjes uit gebakken en niet te vergeten heerlijke cakes uit het boek van Dorie Greenspan. Geen miskopen gelukkig. Zou toch zonde zijn geweest als je je het weet niet wat heb gesjouwd en het blijkt voor niets te zijn geweest ;-).

Ze staan inmiddels voor het grijpen bij mijn andere bakboeken in de keuken. Hoewel .... er slingeren meestal wel een paar boeken door het huis.

Bij LibraryThing kan je mijn boeken nog beter bekijken. Ik moet eerlijk bekennen dat er twee boeken tussen staan waar ik nog nooit iets uit gebakken heb. Ik heb ze in een opwelling gekocht en had er achteraf spijt van. Maar, je weet maar nooit, misschien ga ik er nog eens iets uit maken.

1 opmerking:

Anoniem zei

Veel lees- en bakplezier met de 7 kilo. Je keuken zal vast binnenkort aan uitbreiding toe zijn. :-)