11 april 2007

Het werkt!

Ananas snijden

Ik sta altijd wat sceptisch tegenover 'handige' keukenhulpjes. Zo heb ik eens op een beurs een o zo handige rasp/garneermes gekocht. De dame die het demonstreerde kon er werkelijk van alles mee. Ze toverde tomaten, eieren, worteltjes, courgettes, komkommers enz. om tot echte kunststukken. Eenmaal thuisgekomen wilde ik dat natuurlijk ook, maar helaas, ik kon er alleen maar plakjes komkommer mee schaven.....

Van de week ben ik weer eens voor de bijl gegaan voor zo'n handig hulpje, dit keer een geval om ananas mee schoon te maken en tegelijkertijd in rondjes te snijden. En waarachtig........hij doet het/ik kan het!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik kreeg toch van de week een soort ananassmurrie eruit... Te hard geduwd of te zacht, of te hard in de buitenkant geknepen om grip te hebben?

Ik ga zo maar weer eens een ananas halen, nog een keer proberen. De smurrie was tenslotte ook lekker!

Gea zei

Ik heb 'm ook al een tijdje en het werkt als een tierelier.

snoopyken zei

Ik heb deze ook maar met 3 maten zodanig dat ik ook een babyananas kan snijden echt super ding , aanrader

Ray zei

Gisteren zag ik dit handige hulpje hangen bij Blokker, ik herkende het van de foto op dit blog. Meteen één gekocht en vandaag voor het eerst getest, en het is helemaal geweldig! Wat een simpel stukje plastic en wat scheelt het veel werk! In één keer de ananas geschild, ontpit en in schijven gesneden en allemaal binnen een paar tientallen seconden... Ik eet een paar ananassen per week dus behoort het ding meteen tot m'n meest gewaarde keukenarsenaal :-)

Levine zei

@Ray: :-).