11 april 2007

Bijna een blooper

Er wordt gezegd dat vrouwen meerdere dingen tegelijk kunnen doen. Nou ....... bij mij gaat dat niet altijd op. Zo was ik vanmiddag (maar) twee dingen tegelijk aan het doen: goulash en de Chocolade cupcakes met kokos en rum van Gea van Koekje van eigen deeg aan het maken. Allereerst ontdekte ik al makend dat er alleen nog maar een lege fles rum in de kast stond (rara ..... kaboutertjes?). Geen nood, er stond nog wel een fles Grand Marnier, ook lekker in combinatie met chocolade en kokos. Okee, dat probleem opgelost, geen blooper. Maar toen...........

Ik had het recept keurig gevolgd en had dan ook de kokos als eerste kort geroosterd in een droge koekenpan en apart gezet. Vervolgens alle verdere handelingen verricht, tenminste dat dacht ik. Totdat ik me bukte om de oven open te doen om de muffinplaat erin te zetten. Mijn oog viel opeens op een bordje met daarop ............ de geroosterde kokos! Om een lang verhaal wat korter te maken: ik heb het deeg weer uit de papieren vormpjes geschraapt, terug in de kom gedaan, de kokos erdoor gespateld en weer in nieuwe vormpjes geschept.

Eind goed, al goed. Toch geen blooper! De cupcakes zijn trouwens heerlijk.

Geen opmerkingen: